START – ZAJĘCIA ZDALNE
Logujemy się wszyscy kilka minut wcześniej (nie wypada się spóźniać). Pamiętaj, że to wykładowca powinien rozpocząć spotkanie.
KAMERA I MIKROFON
Generalna zasada: pracujemy przy włączonych kamerach i wyciszonym mikrofonie, chyba że zabieramy głos. Włączona kamera ułatwia komunikację i buduje zaangażowanie obu stron (studentów i wykładowców). Jeżeli włączona kamera spowalnia połączenie, to na czas prezentacji lepiej wyłączyć ją. W czasie przerw wyłączamy kamerę i mikrofon. Pytania zadajemy „głosowo” (na forum), nie piszemy ich na czacie.
KOMUNIKACJA
Opieramy naszą współpracę na zasadach pozytywnych relacji. Wykładowca powinien ustalić sposób komunikowania się z grupą. Na początku semestru wykładowca zobligowany jest do przedstawienia zasad zaliczenia przedmiotu oraz podania terminu i sposobu przeprowadzania konsultacji (te informacje powinny znaleźć się także w USOSie). Pisząc maile czy wiadomości na czacie Teamsa stosujemy zasady korespondencji formalnej. Pamiętajmy, wykładowcy odpowiedzą na maile, ale nie od razu; jeżeli jednak nie ma odpowiedzi w ciągu 3-4 dni, to przypomnijcie się ponownie – prowadzący otrzymują dużo maili, nie tylko od studentów, coś może umknąć.
WSPARCIE
Kierujemy się wzajemną życzliwością podczas zdalnej nauki; inspirujemy i motywujemy się wzajemnie – aktywne uczestniczenie w zajęciach – również od jakości Twojego zaangażowania zależy jakość zajęć.
KULTURA
Zachowujemy się tak, jakbyśmy byli na sali wykładowej/ćwiczeniowej (odpowiedni ubiór, kulturalny język, koncentracja na zajęciach).
PRAWA AUTORSKIE
Szanujemy pracę innych osób i przestrzegamy zasad ochrony własności intelektualnej w odniesieniu do materiałów udostępnionych przez inne osoby. Nie nagrywamy, nie fotografujemy ani nie robimy zrzutów ekranu prezentowanych treści bez zgody prowadzącego. Pobieranie, kopiowanie czy nagrywanie materiałów bez zgody jest nie tylko nieetyczne, ale może także narazić na konsekwencje prawne.