AACSB accredited AMBA accredited
Kontakt ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 4600

Podstawowe narzędzia i usługi dydaktyki zdalnej

Narzędzia wspierane przez UMK:

Uniwersytecka poczta elektroniczna

Podstawowy kanał informacyjny w komunikacji ze studentem. Zakładanie konta – link. Student ma obowiązek śledzić korespondencję napływającą poprzez USOS-mail. Pracownicy proszeni są o komunikowanie tym kanałem kluczowych informacji organizacyjnych. Pocztę można obsługiwać korzystając z przeglądarki internetowej, poprzez Centralny Punkt Logowania, lub za pomocą programów zewnętrznych – konfiguracja klientów pocztowych.

Platforma Moodle

Jest to system klasy LMS (Learning Management System), służący nauczaniu zdalnemu, zasadniczo w trybie asynchronicznym.

Do czego można wykorzystać platformę?

Pełny kurs w trybie e-learning – platforma Moodle umożliwia utworzenie pełnego kursu e-learning, który zastępuje tradycyjne formy. Kurs w trybie asynchronicznym – studenci uczestniczący w kursie samodzielnie zdobywają wiedzę przechodząc przez poszczególne tematy, czytając i oglądając przygotowane materiały, wykonując quizy i zadania, dyskutując na forach oraz kontaktując się z prowadzącym poprzez czat.

Użytkowanie:

Do logowania się do platformy wykorzystany jest Centralny Punkt Logowania, czyli dane logowania są identycznie jak do USOSWeb, czy poczty UMK. Nie ma potrzeby tworzenia specjalnych kont do logowania. Do znalezienia konkretnego kursu służy wyszukiwarka kursów.

Microsoft Teams

System umożliwiający komunikację indywidualną i grupową on-line, w tym chaty i videospotkania, a także przechowywanie i udostępnianie plików. Teams to aplikacja pakietu Office365 dostępna poprzez przeglądarkę, sugerujemy jednak zainstalować wersję desktop ze względu na bardziej stabilną pracę. Aplikacje na systemy Windows, macOS i Linux oraz Android i iOS dostępne są na oficjalnej stronie Microsoft – kliknij tutaj.

W wypadku korzystania z wersji w przeglądarce internetowej, niezbędne jest korzystanie przeglądarki Microsoft Edge, Google Chrome lub Opera. Maksymalna liczba uczestników spotkania (pełna interakcja pomiędzy osobami) to 1000 osób. Maksymalna liczba uczestników spotkania na żywo (ograniczona interakcja) to 10.000.

Główne możliwości aplikacji to:

Ze względu na swoją funkcjonalność MS Teams służy zasadniczo do prowadzenia zajęć synchronicznych oraz odbywania konsultacji.

Użytkowanie:

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office 365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tej usłudze. Konto należy założyć poprzez stronę UCI – kliknij tutaj, aby to zrobić. 

Usługi

Microsoft Office 365

Usługa chmurowa udostępniająca zbiór aplikacji online bezpłatnie dla pracowników i studentów. W skład zestawu aplikacji wchodzą:

Użytkowanie:

Aby utworzyć konto w usłudze prosimy skorzystać ze strony UCI – kliknij tutaj. i postępować zgodnie z instrukcją. Sugerujemy także założyć nowe konto w ekosystemie Microsoft z adresem e-mail z domeny o365.umk.pl.

Microsoft Azure Dev Tools for Teaching – Microsoft Imagine

Narzędzia Azure Dev Tools for Teaching (wcześniej znane jako Microsoft Imagine Standard i Premium) to oferta oparta na subskrypcji dla szkół i działów technologicznych oraz programów naukowych, technologicznych, inżynieryjnych i matematycznych (STEM). Zapewnia profesjonalne narzędzia programistyczne i projektowe, oprogramowanie i usługi od firmy Microsoft dla pracowników naukowych i studentów. WNEiZ posiada subskrypcje premium.

Użytkowanie:

Do korzystania z usługi wymagane jest logowanie przez konto założone w usłudze Office 365. Kliknij tutaj, by założyć konto.

Logowanie oraz oprogramowanie jest dostępne przez EducationHub – kliknij tutaj, by się zalogować. Wszelkie uwagi dotyczące działania systemu Azure Dev Tools for Teaching oraz brak dostępnego oprogramowania należy zgłaszać bezpośrednio do Micorosftu pod tym adresem.

Prawo do korzystania z programu Microsoft Azure Dev Tools for Teaching posiadają tylko studenci i pracownicy Uczelni. Po zakończeniu studiów, nie ma konieczności usuwania oprogramowania od razu, ale traci się prawo do jego dalszych aktualizacji.

Usługi i zasoby elektroniczne Biblioteki Głównej UMK

W nauczaniu zdalnym kluczową rolą odgrywają zdigitalizowane zasoby edukacyjne. Gorąco zachęcamy do korzystania z baz danych zasobów cyfrowych w dostępie poprzez Bibliotekę Główną UMK.

POMOC

W zakresie usług i rozwiązań ogólnouniwersyteckich (poczta, USOS, Moodle, Office 365, MS Teams) pomoc można uzyskać korzystając ze strony kontaktowej UCI.

W szczególności, w zakresie usług Microsoft Office365, w tym Microsoft Teams istnieje możliwość skorzystania – także telefonicznie – z centralnego wsparcia technicznego. Osobą odpowiedzialną za udzielanie pomocy technicznej w tym zakresie jest lic. Daria Chrześcijańska, tel. +48 56 611-2082, e-mail: o365@umk.pl. Więcej informacji: https://elearning.umk.pl/pomoc/wsparcie/

W zakresie wykorzystania zasobów Azure Dev Tools for Teaching prosimy o kontakt z dr hab. Sylwestrem Bejgerem.