AACSB accredited AMBA accredited
Kontakt ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 4600

Warsztaty – edycja 2022/2023 (semestr letni)

Warsztaty dostępne w ramach zadania

W ramach zadania zrealizowane zostaną cztery rodzaje warsztatów.

Każdy uczestnik może skorzystać z jednego, dwóch, trzech lub czterech wskazanych warsztatów, przy czym w przypadku warsztatów z zakresu IT uczestnik może wybrać udział albo w jednej grupie w ramach tematu „Zaawansowany Excel” albo w zajęciach „Wizualizacja danych”.

Osoby, które chcą skorzystać z kolejnego warsztatu w ramach zadania 20 traktowane są jak osoby, które skorzystały/ korzystają już ze wsparcia w ramach projektu – patrz informacje dot. grupy docelowej w kwestii pierwszeństwa przyjęcia/ udziału.

 

I. Business Intelligence – warsztaty z wykorzystaniem Power BI – 8 godzin

Zajęcia dodatkowe organizowane z pracodawcami, służące lepszemu przygotowaniu absolwentów do wejścia na rynek pracy.

Planowana jedna grupa, 10-20 miejsc szkoleniowych

Prowadzący: Paweł Zieliński, Akademia Controllingu sp. z o.o.

Termin: 22 kwietnia 2023 r. (sobota), godz. 09:00 – 16:00, sala 15

Miejsce: Zajęcia realizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

Uczestnicy zajęć Microsoft Power BI mogą uzyskać wiele korzyści, w tym:

Wprowadzenie do pracy z Power BI Desktop i on-line: uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z narzędziem Power BI Desktop i Power BI On-line, które oferują szeroki zakres funkcji do tworzenia raportów i wizualizacji danych.

Model danych Power BI – podstawa skutecznego raportu: uczestnicy nauczą się, jak projektować i tworzyć modele danych w Power BI, co jest kluczowe dla skutecznego raportowania i analizy danych.

Transformacja i importowanie danych – Power Query: uczestnicy nauczą się, jak używać Power Query do importowania i transformowania danych z różnych źródeł, co umożliwi im łatwiejszą analizę i raportowanie danych.

Skuteczna wizualizacja danych w Power BI Desktop: uczestnicy zdobędą umiejętności tworzenia interaktywnych wizualizacji danych w Power BI Desktop, co pozwoli im na skuteczniejszą komunikację danych w swoich raportach.

Power BI On-line: uczestnicy nauczą się, jak wykorzystać Power BI On-line do publikowania, udostępniania i zarządzania raportami w chmurze, co pozwoli im na łatwiejszy dostęp do swoich danych i raportów z dowolnego miejsca i urządzenia.

Uczestnicy zajęć Microsoft Power BI będą mieli szansę poznać szerokie możliwości Power BI oraz nauczyć się, jak skutecznie korzystać z tego narzędzia do analizy i raportowania danych. Dzięki temu będą mogli lepiej zrozumieć swoje dane i podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Główne punkty programowe:

    1. Power Query – pobieranie i przekształcanie danych
    2. Model danych – opracowanie modelu danych, relacje, hierarchie, właściwości
    3. DAX – miary, tabele oraz kolumny, konteksty
    4. Raportowanie – standardowe wizualizacje, wersja mobilna i desktopowa

 

II. Zarządzanie projektami, design thinking – 24 godziny

Dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej.

Planowana jedna grupa, 10-20 miejsc szkoleniowych

Prowadzący: mgr inż. Dariusz Ciechan , AlterV – ekspert zarządzania projektami i programami, specjalista ds. zarządzania ryzykiem w projektach, moderator Design Thinking.

Termin:

18 maja 2023 r. (czwartek), godz. 16:20 – 19:35, sala 16

25 maja 2023 r. (czwartek), godz. 16:20 – 19:35, sala 40

28 maja 2023 r. (niedziela), godz. 09:00 – 16:00, sala 40

13 czerwca 2023 r. (wtorek), godz. 16:20 – 19:35, sala 40

20 czerwca 2023 r. (wtorek), godz. 16:20 – 19:35, sala 40

Miejsce: Zajęcia realizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

1. Zarządzanie projektami

2. Design Thinking

 

III. Kanban – 24 godziny

Dodatkowe zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej.

Planowana jedna grupa, 10-20 miejsc szkoleniowych

Prowadzący: mgr inż. Dariusz Ciechan, AlterV – ekspert zarządzania projektami i programami, specjalista ds. zarządzania ryzykiem w projektach, moderator Design Thinking.

dr Jerzy Stawicki, AlterV – PMP, PRINCE2, APMG, IPMA CPM Level C, CPIM.

Termin:

13 maja 2023 r. (sobota), godz. 09:00-16:00, sala LAB 1

16 maja 2023 r. (wtorek), godz. 16:20-19:35, sala 40

23 maja 2023 (wtorek), godz. 16:20-19:35, sala 40

27 maja 2023 (sobota), godz. 9:00-16:00, sala 40

Miejsce: Zajęcia realizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

Metoda Kanban to elastyczny sposób zarządzania procesami biznesowymi, który polega na wizualnym przedstawieniu przebiegu pracy i poszczególnych zadań, aby zapewnić maksymalną wydajność i minimalizację strat. Metoda ta pozwala na ciągłe ulepszanie procesów dzięki analizom i raportom, a także na szybką reakcję na zmieniające się warunki i potrzeby. W skrócie, Kanban to prosty, ale skuteczny sposób na lepsze zarządzanie pracą i procesami biznesowymi.

Podczas interaktywnych warsztatów uczestnicy:
• wezmą udział w symulacji on-line,
• poznają platformę Kanbanize do zarządzania projektami Kanban,
• poznają i nauczą się stosować praktyki i metryki związane z zarządzaniem,
• wezmą udział w wymianie doświadczeń, refleksji i pomysłów na efektywne zarządzanie pracą.
Uczestnicy będą mogli samodzielnie zweryfikować efektywność wprowadzanych rozwiązań i praktyk, analizując metryki zbierane podczas symulacji.

Główne punkty programowe:

    1. Wstęp do Kanbana
    2. Zasady, praktyki i metryki Kanban
    3. Symulacja TeamFlow
    4. Narzędzia wspierające Kanban

 

IV. IT (zaawansowany Excel, wizualizacja danych)

Zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje.

1) Zaawansowany Excel – 16 godzin (planowane dwie grupy, 2 x 10-20 miejsc szkoleniowych)

Terminy:

I grupa

11 maja 2023 r. (czwartek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

12 maja 2023 r. (piątek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

17 maja 2023 r. (środa), godz. 14:40-17:50, sala LAB 1

18 maja 2023 r. (czwartek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

Prowadzący: mgr Grzegorz Markowski, asystent w Katedrze Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii WNEiZ UMK, specjalista informatyk w Dziale Informatyzacji Administracji Uniwersyteckiego Centrum Informatyczne UMK

II grupa

25 maja 2023 r. (czwartek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

26 maja 2023 r. (piątek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

01 czerwca 2023 r. (czwartek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

02 czerwca 2023 r. (piątek), godz. 16:20-19:30, sala LAB 2

Prowadzący: mgr Adrian Nowak, asystent w Katedrze Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii WNEiZ UMK, starszy informatyk w Dziale Informatyzacji Administracji Uniwersyteckiego Centrum Informatyczne UMK

Miejsce: Zajęcia realizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

  1. Zaawansowane metody pracy w arkuszu
  1. Zastosowanie wybranych funkcji
  2. Sumy częściowe (pośrednie)
  3. Tabele przestawne
  4. Projektowanie tabel przestawnych
  5. Ustawianie pól wartości
  6. Grupowanie
  7. Zakładanie filtrów w projekcie tabeli przestawnej
  8. Definiowanie pól obliczeniowych
  9. Wykresy przestawne – uzupełnienie tematu tabel przestawnych, połączenie wykresu i tabel przestawnych
  10. Zewnętrze źródła danych – PowerQuery
  11. Power Pivot
  12. Solver

 

2) Wizualizacja danych – 16 godzin (planowana jedna grupa, 10-20 miejsc szkoleniowych)

Prowadzący: mgr Marcin Stawarz, asystent w Katedrze Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii WNEiZ UMK; w roku 2021/2022 w gronie najlepiej ocenianych nauczycieli WNEiZ

Terminy:

13 maja 2023 r. (sobota), godz. 08:00-11:15, sala 118

14 maja 2023 r. (niedziela), godz. 09:45-13:00, sala 118

03 czerwca 2023 r. (sobota), godz. 08:00-14:45, sala 118

Miejsce: Zajęcia realizowane na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK, ul. Gagarina 13a,  87-100 Toruń

  1. Wprowadzenie do wizualizacji danych
    • Dlaczego wizualizacja ma znaczenie
    • Cele i korzyści płynące z wizualizacji danych
    • Najnowsze trendy w wizualizacji
    • Kluczowe aspekty wizualizacji danych
    • Elementy wpływające na poprawny odbiór i interpretację
  2. Odpowiednie przygotowanie danych do wizualizacji
    • Przygotowanie wymiarów
    • Przygotowanie miar
    • Przygotowanie kalendarza dla analizy porównawczej okresów
    • Przygotowanie danych geolokalizacyjnych
  3. Wybór rodzaju wizualizacji do danych
    • Tabela prosta
    • Tabela przestawna
    • Wykres słupkowy
    • Wykres liniowy
    • Wykres kombi
    • Wykres rozkładu
    • Wykres kołowy
    • Wykres radarowy
    • Wykres punktowy
    • Mapa drzewa
    • Wykres Mekko
    • Wykres lejkowy
    • Wykres wodospadowy (waterfall chart)
  4. Zastosowanie i tworzenie linii referencyjnych oraz trendu na wykresach
    • Linie referencyjne dla wymiarów
    • Linie referencyjne dla miar
    • Linie trendu
  5. Zastosowanie formatowania warunkowego
    • Warunkowe kolorowanie danych na wykresach
    • Formatowanie warunkowe w tabelach
  6. Analiza porównawcza okresów
  7. Wizualizacja danych na mapach
  8. Tworzenie pulpitu menedżerskiego (dashboard)
    • Tworzenie kompletnej aplikacji analitycznej
    • Współdzielenie kokpitu menedżerskiego z innymi użytkownikami w organizacji