Dlaczego warto wybrać studia na tej specjalności?
Stawiamy na praktykę – to podejście wyróżnia specjalność event management i PR. Przy 405 godzinach przeznaczonych na przedmioty w ramach specjalności, 240 stanowią ćwiczenia. Zajęcia, które oprócz kadry akademickiej będą prowadzić specjaliści – praktycy mających na co dzień kontakt z planowaniem, organizacją i realizacją wydarzeń (targów, kongresów, imprez kulturalnych i sportowych).
Plan zajęć został specjalnie dobrany, aby móc etapowo zapoznać się z aspektami organizacji wydarzeń (od zdobywania środków na imprezę, organizowania ludzi i rzeczy, po realizację i ewaluację imprezy). W ostatnim semestrze przewidziano aż 60 godzin warsztatów z organizacji eventów, którego ostatnim elementem będzie stworzenie i realizacja wybranego przez studentów wydarzenia.
Co po studiach na tej specjalności?
Branża eventowa i przemysłu spotkań są jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż. Przez ich specyfikę (np. organizacja trasy koncertowej, cyklu wykładów) absolwent ma szanse na znalezienie pracy w dynamicznym zespole realizując projekty w kilku miastach. Plan studiów, zapewniający zdobycie określonych kompetencji, pozwala pracować na takich stanowiskach (i w obszarach) jak:
- organizator imprez (w tym masowych)
- organizacje tworzące imprezy firmowe (integracyjne)
- organizacje odpowiadające za turystykę biznesową
- business concierge
- specjalista PR
- specjalista ds. marketingu (w tym m.in. w klubie sportowym)
- stanowiska specjalistyczne i w centrum konferencyjnym, hotelach, restauracjach, muzeach, teatrach