Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z listem kandydata na Dziekana WNEiZ, dr. hab. Jerzego Boehlke, prof. UMK:
Szanowni Państwo, Pracownicy i Studenci Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania,
zbliżają się kolejne wybory Dziekana WNEiZ. Wprowadzone w mijającej kadencji zmiany legislacyjne sprawiają, że w nowym porządku prawnym wybory te będą przebiegały w innej procedurze niż dotąd, a kompetencje i status Dziekana Wydziału ulegną zmianie. Niemniej stanowisko to będzie nadal istotne dla funkcjonowania i rozwoju Wydziału oraz jego pozycji i wizerunku w środowisku akademickim i otoczeniu społeczno-gospodarczym.
Podjąłem decyzję o kandydowaniu na funkcję Dziekana Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania głównie ze względu na moje dotychczasowe doświadczenie w zarządzaniu Wydziałem i długoletni staż pracy w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Dostrzegam również konieczność kontynuacji realizacji przyjętej strategii naszego działania. Strategia ta opracowana i zatwierdzona przez władze WNEiZ już od czterech kadencji jest podstawą formułowanych krótko i średniookresowych programów działań. Jeśli zostanę wybrany Dziekanem WNEiZ na kolejną kadencję nie wprowadzę radykalnych zmian na stanowiskach prodziekanów, co powinno ułatwić realizację obowiązującej strategii rozwoju i opartego na niej zaproponowanego niżej programu działań na lata 2020 – 2024.
Upływająca kadencja przyniosła WNEiZ, w moim przekonaniu, sporo sukcesów. Udało się m.in.:
- utrzymać dobrą kondycję finansową Wydziału,
- przejść płynnie przez okres zmian wywołanych nową ustawą o szkolnictwie wyższym (powołanie rad dyscyplin, wybór ich przewodniczących, zmiany w składzie władz dziekańskich oraz w strukturze kompetencji pracowników administracyjnych),
- dokonać zmian w strukturze organizacyjnej katedr (powołanie trzech nowych katedr),
- zwiększyć liczbę zatrudnionych pracowników naukowo-dydaktycznych ( w tym z zagranicy),
- rozszerzyć skalę umiędzynarodowienia Wydziału (utworzenie studiów drugiego stopnia w języku angielskim na kierunku Economics prowadzonych wspólnie z Uniwersytetem w Angers i Uniwersytetem w Maceracie oraz rozpoczęcie negocjacji z Uniwersytetem w Oldenburgu w sprawie utworzenia wspólnego programu studiów dwudyplomowych z finansów w języku angielskim),
- poprawić rozpoznawalność Wydziału w kraju i zagranicą poprzez zaproszenie do Torunia światowej sławy naukowców (prof. R. Engle, prof. O. Galor, prof. K. Juselius, prof. S. Johansen) oraz rozszerzenie reprezentacji naszych pracowników w komitetach naukowych PAN,
- poprawić infrastrukturę niezbędną do prowadzenia prac badawczych i działalności dydaktycznej (dwie nowe pracownie komputerowe, powołanie Centrum Finansów i Gospodarki Cyfrowej, remonty sal dydaktycznych i modernizacja wydziałowej biblioteki, oznakowanie pomieszczeń na wydziale itd.),
- dokonać zmian organizacyjnych, poprawić funkcjonowanie i podnieść wynagrodzenia w administracji wydziałowej i częściowo pracownikom obsługi,
- wprowadzić nowe instrumenty informacji naukowej oraz monitorowania, kontroli i oceny dorobku naukowego pracowników naukowo-dydaktycznych oraz zwiększyć liczbę publikacji w wysoko punktowanych czasopismach, głównie zagranicznych,
- uzyskać międzynarodowe certyfikaty potwierdzające wysokie standardy kształcenia na studiach MBA (AMBA) oraz logistyce (ELA) oraz ocenę wyróżniającą PKA na dwóch prowadzonych przez WNEiZ kierunkach kształcenia (ekonomia, zarządzanie),
- poszerzyć ofertę edukacyjną na studiach podyplomowych, zwiększyć liczbę studentów na studiach niestacjonarnych, rozpocząć modyfikację programów studiów oraz zwiększyć udział praktyków w ich realizacji.
Sukcesy te nie byłyby możliwe bez Państwa wsparcia i zaangażowania. Serdecznie wszystkim za to dziękuję. Szczególne słowa uznania i podziękowania kieruję do moich najbliższych współpracowników, pracujących na stanowiskach prodziekanów, przewodniczących rad dyscyplin, kierowników katedr, kierownika i zastępców kierownika dziekanatu, asystentki dziekana, kierownika zespołu administracyjno-gospodarczego oraz studentów działających w wydziałowym samorządzie studenckim i studenckim ruchu naukowym. Jednocześnie wyrażam nadzieję, że o ile zostanę wybrany Dziekanem WNEiZ na drugą kadencję, atmosfera dobrej współpracy, zaangażowanie i kreatywność działań wszystkich pracowników i studentów umożliwią osiągnięcie kolejnych, ważnych dla przyszłości naszej społeczności akademickiej, celów strategicznych. Taki jest też i mój zamiar i dlatego proszę o akceptację przedłożonego niżej programu i o Państwa głosy.
Założenia programowe
Podstawowym celem w kadencji 2020 -2024 jest utrzymanie dobrej kondycji finansowej Wydziału. Przewiduję również kontynuację działań podporządkowanych realizacji następujących celów strategicznych:
1. W sferze badań naukowych:
- Uzyskanie w najbliższej parametryzacji kategorii naukowej co najmniej B+ w obu istniejących na WNEiZ UMK dyscyplinach naukowych,
- wykorzystanie możliwości wynikających z uzyskania przez UMK statusu uczelni badawczej współpraca ze szkołami doktorskimi w zakresie kształcenia młodych badaczy,
-
stworzenie systemu zachęt i wsparcia dla wzrostu liczby grantów badawczych finansowanych ze źródeł krajowych i zagranicznych,
- wzrost liczby zespołów badawczych realizujących długofalowe badania naukowe,
-
wspieranie publikacji w liczących się na świecie czasopismach i wydawnictwach,
-
poprawa wydziałowego systemu monitoringu i oceny dorobku naukowego pracowników badawczych i badawczo-dydaktycznych, a także istotnego dorobku dydaktycznego i organizacyjnego pracowników,
-
rozszerzenie międzynarodowej współpracy naukowej dzięki zatrudnianiu badaczy z ośrodków zagranicznych, wyjazdów pracowników WNEiZ na staże i wizyty studyjne w renomowanych zagranicznych ośrodkach akademickich, zapraszaniu na wykłady i seminaria wybitnych uczonych z ośrodków zagranicznych,
-
utworzenie międzynarodowego centrum badania rynku pracy przy współpracy z Federalną Agencją Pracy w Norymberdze,
-
intensyfikacja działań na rzecz pozyskania partnerów biznesowych i innych organizacji dla realizacji prowadzonych programów badawczych.
2. W obszarze kształcenia:
-
dalsza modyfikacja i aktualizacja programów studiów,
-
rozszerzenie oferty dotyczącej współpracy międzynarodowej w obszarze kształcenia,
- pozytywna reakredytacja AACSB i AMBA,
-
rozszerzenie współpracy ze środowiskiem gospodarczym w procesie kształcenia studentów,
-
wzrost aktywności organizacji Samorządu Studenckiego i studenckiego ruchu naukowego,
-
poprawa infrastruktury (doposażenie pracowni komputerowych, dostęp do baz danych i oprogramowania komputerowego dla potrzeb kształcenia, partycypacja w programach edukacyjnych oferowanych przez organizacje zewnętrzne, takie jak NBP, GPW itp.),
3. W obszarze infrastruktury:
- dokończenie modernizacji biblioteki,
- kontynuacja planu remontowego i instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach Wydziału,
- kontynuacja zabiegów o termomodernizację budynku wydziału,
- organizacja i zapewnienie bazy dla Centrum Finansów i Gosopdarki Cyfrowej.
4. W obszarze obsługi administracyjnej i technicznej:
- dokończenie programu zmian organizacyjnych w administracji wydziałowej,
- opracowanie systemu szkoleń i nauki języków obcych dla pracowników administracji,
- wymiana doświadczeń z pracownikami ośrodków akademickich współpracujących z WNEiZ w zakresie wspólnych programów badawczych i edukacyjnych,
- podjęcie starań na rzecz wzrostu wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi.
5. W obszarze kontaktów z pracownikami i zarządzania zasobami ludzkimi:
- kontynuacja spotkań formalnych i nieformalnych w celu poprawy komunikacji wewnętrznej na Wydziale,
- utworzenie skrzynki email w celu zgłaszania przez pracowników WNEiZ propozycji, pomysłów i komentarzy odnoszących się do wszystkich obszarów działalności Wydziału,
- budowa kultury organizacyjnej opartej na współdziałaniu i zaangażowaniu każdego pracownika,
Jeszcze raz proszę Państwa o zaufanie i poparcie mojej kandydatury w nadchodzących wyborach w dniu 22.05.2020 r. Wszystkich zainteresowanych szczegółami przedstawionego programu zapraszam w piątek 22.05.2020 r. do kontaktu mailowego (jurekbo@umk.pl) lub telefonicznego (56 611 46 08) w godzinach od 10.00 do 12.00.
Z poważaniem
Jerzy Boehlke