Dr hab. Krzysztof Celuch, prof. UMK z Katedry Zachowań Organizacyjnych i Marketingu znalazł się w gronie 100 najbardziej wpływowych osób polskiej turystyki 2022 roku, według rankingu przygotowanego przez portal WaszaTurystyka.pl. Celem rankingu jest wskazanie tych, którzy wywierają największy wpływ na polski rynek turystyczny i rozwój polskiej turystyki.
Siódma edycja "Listy 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce" to - jak zaznaczają organizatorzy - kolejny rok powrotu do normalności. Na liście dominują ludzie turystyki, zaś urzędników – tak licznych w czołówce w czasie pandemii COVID-19 – jest mniej i na mniej eksponowanych pozycjach. . Wśród wyróżnionych ponownie znalazł się dr hab. Krzysztof Celuch, prof. UMK, pracownik naszego Wydziału.
W pierwszym etapie przygotowywania rankingu grono ekspertów tworzących jury wybrało ponad 300 nazwisk ze świata świata biur podróży, hotelarzy, branży MICE, przewoźników, ubezpieczycieli, działaczy turystycznego samorządu, urzędników samorządowych i państwowych, naukowców. W drugim etapie każdy z ekspertów (13) nadsyła swoich 30 propozycji najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce, z których wybierana jest ostateczna setka.
Jak co roku Kapituła brała pod uwagę wpływ na proces kształtowania procesów i struktur polskiej turystyki, stopień przyczyniania się do osiągnięcia sukcesu (lub porażki) przez polską turystykę lub poszczególne jej segmenty, zasoby finansowe (własne lub organizacji czy firmy przez daną osobę zarządzanej), wpływ na zatrudniane osoby, wiarygodność, medialność, popularność (w pozytywnym lub negatywnym znaczeniu), wizerunek, publiczną i środowiskową aktywność.
Dr hab. Krzysztof Celuch, prof. UMK jest mówcą, trenerem, konsultantem biznesowym, wykładowcą akademickim i przedsiębiorcą. Pełni funkcję Dyrektora Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce, działającego przy Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu. Specjalizuje się w przemyśle spotkań, event marketingu i zarządzaniu wydarzeniami (event management). Badania naukowe, szkolenia i wystąpienia opiera na wiedzy z zakresu, ekonomii, psychologii biznesu, socjologii, marketingu i kulturoznawstwa.