
W dniach 14-18 kwietnia na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania została zorganizana 4 edycja International Staff Week z cyklu: Managing The Challenges of Academic Work in Times of Uncertainty. W tym roku tematem przewodnim był AI in Higher Education: Challenges and Opportunities.
Staff Week to wydarzenie skierowane do przedstawicieli naszych uczelni partnerskich Erasmus+ z zagranicy. Tegoroczna edycja zgromadziła 19 przedstawicieli z:
- Bośni i Hercegowiny (University of Sarajevo School of Economics and Business),
- Gruzji (Ivane Javakhishvili Tbilisi State University),
- Hiszpanii (University of Granada),
- Kostaryki (Instituto Tecnologico de Costa Rica),
- Malezji (Taylor's University),
- Mołdawii (Academy of Economic Studies of Moldova ASEM),
- Ukrainy (Hryhorii Skovoroda University in Pereiaslav, National Technical University of Ukraine Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Zhytomyr Politechnic State University).
Pięciodniowe wydarzenie stanowiło doskonałą okazję do międzynarodowego networkingu, wymiany doświadczeń oraz planowania przyszłych inicjatyw w zakresie współpracy akademickiej. Uczestnicy mieli możliwość nie tylko zaprezentowania działań swoich instytucji w obszarze transformacji cyfrowej i wykorzystania sztucznej inteligencji, ale również wspólnego zastanowienia się nad wyzwaniami, jakie AI stawia przed szkolnictwem wyższym, oraz nad sposobami ich efektywnego adresowania.
W trakcie inspirujących dyskusji i warsztatów poruszano m.in. kwestie etycznego wykorzystania AI w edukacji, jej wpływu na jakość kształcenia, rozwój kompetencji cyfrowych wśród kadry akademickiej i studentów, a także możliwości zastosowania narzędzi AI w procesach zarządzania uczelnią. Uczestnicy zgodnie podkreślali ogromny potencjał, jaki niesie za sobą sztuczna inteligencja, jednocześnie wskazując na konieczność odpowiedzialnego i przemyślanego jej wdrażania.
International Staff Week był również impulsem do zacieśnienia relacji z istniejącymi partnerami oraz nawiązania nowych kontaktów, które mogą zaowocować wspólnymi projektami badawczymi, programami mobilności czy inicjatywami dydaktycznymi.