AACSB accredited AMBA accredited
Kontakt ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 4600
zdjęcie nagłówkowe

Szkolenia z kompetencji miękkich

W ramach projektu dostępne są następujące szkolenia z kompetencji miękkich:

1) Zarządzanie zmianą

  1. Kluczowe elementy zarządzania zmianą
  2. Zastosowanie modelu zarządzania zmianą ADKAR
  3. Analiza oporu wobec zmiany biznesowej
  4. Zastosowanie modelu PROSCI® PCT

Szkolenie “Zarządzanie zmianą” będzie realizowane przez praktyka spoza UMK.

 

2) Praca zespołowa – jak budować efektywny zespół

  1. Idea pracy zespołowej – kiedy grupa zamienia się w zespół?
  2. Model dysfunkcji pracy zespołowej
  3. Poprawa efektywności zespołowej

3) Budowanie motywacji i zarządzanie zaangażowaniem pracowników

  1. Rola naszej automotywacji i jej wpływ na pracę zespołu
  2. Motywowanie jako skuteczne narzędzie pracy menedżera
  3. Cele zawodowe – jak wyznaczać i jak osiągać założone cele, prowadzące do zmiany
  4. Kim są moi pracownicy? Sztuka dopasowania się menedżera do typu pracownika
  5. Wprowadzanie pożądanej zmiany w postawie pracownika
  6. Metody coachingowe – wybrane narzędzia

4) Inteligencja emocjonalna w pracy lidera

  1. W jaki sposób inteligencja emocjonalna wpływa na prace lidera?
  2. Doskonalenie wybranych kompetencji interpersonalnych

5) Doskonalenie kompetencji lidera

  1. Co charakteryzuje dobrego lidera?
  2. Styl zarządzania a efektywność zespołowa
  3. Jak dobrać styl zarządzania do zespołu?

6) Negocjacje

  1. Dlaczego nie lubimy negocjować? Strategie negocjacji
  2. Siła w negocjacjach – jak ją budować i jak z niej korzystać?
  3. Najważniejsze zasady i techniki negocjacji
  4. Taktyki negocjacji
  5. Jak język wpływa na proces negocjacji? Co warto mówić w trakcie negocjacji? Czego nie należy mówić?
  6. Mowa ciała, czyli jak się zachowywać w trakcie negocjacji, co robić, a czego unikać?
  7. Perswazja – dwutorowość perswazji. Jak skutecznie wywierać wpływ?

7) Stres w pracy – jak sobie z nim skutecznie radzić

  1. Źródła stresu – identyfikacja czynników stresogennych na poziomie indywidualnym i organizacyjnym
  2. Metody i techniki minimalizowania stresu w miejscu pracy – perspektywa indywidualna i organizacyjna
  3. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – perspektywa pracownika (osobista)

8) Trudne sytuacje w pracy – jak się komunikować w przypadku konfliktu

  1. Zakłócenia w procesie komunikacji
  2. Trudne sytuacje w pracy – jak rozwiązywać problemy gdy emocje powodują napięcia?
  3. Model NVC (porozumienie bez przemocy Rosenberga)

9) Asertywność w pracy

  1. Przyczyny braku asertywności
  2. Model asertywności – jak budować asertywną postawę?
  3. Uniwersalne techniki asertywności
  4. Asertywność w praktyce (asertywne reagowanie na krytykę, asertywna konfrontacja przekonań, asertywna odmowa, asertywne stawianie granic)

10) Zarządzanie sobą w czasie

  1. Wyznaczanie priorytetów i planowanie pracy własnej
  2. Walka z pożeraczami czasu – kształtowanie dobrych nawyków
  3. Zarządzanie czasem przez wyznaczanie odpowiednich celów – narzędzia

 

Szkolenia 2-10 będą realizowane przez dr Kamilę Skrzypczyńską – adiunkt w Katedrze Doskonałości Biznesowej WNEiZ UMK. W obszarze jej zainteresowań naukowych i dydaktycznych znajdują się m.in.: przywództwo, coaching, zarządzanie stresem, komunikacja, inteligencja emocjonalna.
Dr Kamila Skrzypczyńska jest doktorem nauk o zarządzaniu, pracuje jako konsultantka biznesowa w zakresie tworzenia i wdrażania strategii biznesowych, optymalizacji działalności operacyjnej oraz kształtowania pozytywnego środowiska pracy. Autorka wielu publikacji z zakresu przywództwa, w tym znaczenia kompetencji miękkich w pracy lidera. Posiada bogate doświadczenie związane z prowadzeniem szkoleń i warsztatów z zakresu kompetencji interpersonalnych.

 

Pracownik może wziąć udział w jednym ze szkoleń wskazanych powyżej, przy czym:

  1. nauczyciel lub pracownik administracyjny, inżynieryjno-techniczny, pracownik zatrudniony w grupie informatyków, archiwistów, bibliotekarzy – może wybrać z wszystkich wyżej wymienionych szkoleń,
  2. pracownik obsługi – może wybrać szkolenie 5 albo 6.

Każde ze szkoleń będzie trwało 8 godzin dydaktycznych i będzie realizowane w ramach jednego dnia. Szkolenia będą realizowane od września 2023 do grudnia 2023.

Dostępne będą grupy w kampusie toruńskim oraz w kampusie bydgoskim.

Udział w szkoleniach jest bezpłatny, przy czym w pierwszej kolejności mogą wziąć w nich udział osoby, które nie brały udziału w innych szkoleniach lub studiach podyplomowych realizowanych w ramach projektu, których wykaz dostępny jest na stronie https://www.econ.umk.pl/szkolenia-z-kompetencji-dla-kadry-umk/