Szkolenia z kompetencji miękkich
W ramach projektu dostępne są następujące szkolenia z kompetencji miękkich:
1) Zarządzanie zmianą
- Kluczowe elementy zarządzania zmianą
- Zastosowanie modelu zarządzania zmianą ADKAR
- Analiza oporu wobec zmiany biznesowej
- Zastosowanie modelu PROSCI® PCT
Szkolenie “Zarządzanie zmianą” będzie realizowane przez praktyka spoza UMK.
2) Praca zespołowa – jak budować efektywny zespół
- Idea pracy zespołowej – kiedy grupa zamienia się w zespół?
- Model dysfunkcji pracy zespołowej
- Poprawa efektywności zespołowej
3) Budowanie motywacji i zarządzanie zaangażowaniem pracowników
- Rola naszej automotywacji i jej wpływ na pracę zespołu
- Motywowanie jako skuteczne narzędzie pracy menedżera
- Cele zawodowe – jak wyznaczać i jak osiągać założone cele, prowadzące do zmiany
- Kim są moi pracownicy? Sztuka dopasowania się menedżera do typu pracownika
- Wprowadzanie pożądanej zmiany w postawie pracownika
- Metody coachingowe – wybrane narzędzia
4) Inteligencja emocjonalna w pracy lidera
- W jaki sposób inteligencja emocjonalna wpływa na prace lidera?
- Doskonalenie wybranych kompetencji interpersonalnych
5) Doskonalenie kompetencji lidera
- Co charakteryzuje dobrego lidera?
- Styl zarządzania a efektywność zespołowa
- Jak dobrać styl zarządzania do zespołu?
6) Negocjacje
- Dlaczego nie lubimy negocjować? Strategie negocjacji
- Siła w negocjacjach – jak ją budować i jak z niej korzystać?
- Najważniejsze zasady i techniki negocjacji
- Taktyki negocjacji
- Jak język wpływa na proces negocjacji? Co warto mówić w trakcie negocjacji? Czego nie należy mówić?
- Mowa ciała, czyli jak się zachowywać w trakcie negocjacji, co robić, a czego unikać?
- Perswazja – dwutorowość perswazji. Jak skutecznie wywierać wpływ?
7) Stres w pracy – jak sobie z nim skutecznie radzić
- Źródła stresu – identyfikacja czynników stresogennych na poziomie indywidualnym i organizacyjnym
- Metody i techniki minimalizowania stresu w miejscu pracy – perspektywa indywidualna i organizacyjna
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu – perspektywa pracownika (osobista)
8) Trudne sytuacje w pracy – jak się komunikować w przypadku konfliktu
- Zakłócenia w procesie komunikacji
- Trudne sytuacje w pracy – jak rozwiązywać problemy gdy emocje powodują napięcia?
- Model NVC (porozumienie bez przemocy Rosenberga)
9) Asertywność w pracy
- Przyczyny braku asertywności
- Model asertywności – jak budować asertywną postawę?
- Uniwersalne techniki asertywności
- Asertywność w praktyce (asertywne reagowanie na krytykę, asertywna konfrontacja przekonań, asertywna odmowa, asertywne stawianie granic)
10) Zarządzanie sobą w czasie
- Wyznaczanie priorytetów i planowanie pracy własnej
- Walka z pożeraczami czasu – kształtowanie dobrych nawyków
- Zarządzanie czasem przez wyznaczanie odpowiednich celów – narzędzia
Pracownik może wziąć udział w jednym ze szkoleń wskazanych powyżej, przy czym:
- nauczyciel lub pracownik administracyjny, inżynieryjno-techniczny, pracownik zatrudniony w grupie informatyków, archiwistów, bibliotekarzy – może wybrać z wszystkich wyżej wymienionych szkoleń,
- pracownik obsługi – może wybrać szkolenie 5 albo 6.
Każde ze szkoleń będzie trwało 8 godzin dydaktycznych i będzie realizowane w ramach jednego dnia. Szkolenia będą realizowane od września 2023 do grudnia 2023.
Dostępne będą grupy w kampusie toruńskim oraz w kampusie bydgoskim.
Udział w szkoleniach jest bezpłatny, przy czym w pierwszej kolejności mogą wziąć w nich udział osoby, które nie brały udziału w innych szkoleniach lub studiach podyplomowych realizowanych w ramach projektu, których wykaz dostępny jest na stronie https://www.econ.umk.pl/szkolenia-z-kompetencji-dla-kadry-umk/