Jakie trendy i zjawiska będą dominujące w przemyśle spotkań w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy? Na to pytanie po raz kolejny odpowiada dr Krzysztof Celuch z Katedry Zachowań Organizacyjnych i Marketingu, prezentując opracowanie „Trendy 2021 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ”.
Jak wynika z analizy światowych tendencji w przemyśle spotkań oraz danych pochodzących z raportów branżowych, stowarzyszeń i instytucji badawczych kluczowe w 2021 roku będzie dziesięć zjawisk:
- Destynacje „na nowo”
- Dystans, dezynfekcja, maseczka
- Wirtualne hybrydy
- Personalizacja motywacji
- Myślenie do wewnątrz
- Doświadczanie doświadczeń
- Powrót do „my”
- Festiwalizacja
- Lokalnie a nie globalnie
- Zrównoważony rozwój
– Celem opracowania jest przede wszystkim inspirowanie, ale też porządkowanie rynku. Wskazując kluczowe zagadnienia, liczę na to, że mogą stać się wskazówką w codziennej pracy. Zależy mi także na zaprezentowaniu całościowego obrazu przemysłu spotkań i tego, jak ta dziedzina rozwija się na świecie. Współczesne postrzeganie spotkań pozwala na wniosek, że pracujemy w biznesie „zmieniającym życie”. Z mojej strony takie odczuwalne zmiany można odnaleźć m.in. na Mazowszu, które zostało partnerem tegorocznego raportu. 2021 to rok nowych wyzwań, rok nowych trendów, nasz nowy czas. Jedni mówią, że jest to rok „nowego jutra”, inni, że rok weryfikacji. Osobiście postrzegam kolejne miesiące jako rok podsumowań. Do tej podróży zaprosiłem dziesięciu ekspertów z pięciu krajów, aby podzielili się swoją opinią i doświadczeniem – mówi dr Krzysztof Celuch, autor raportu, wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz prezes firmy Celuch Consulting.
Pełen raport można pobrać ze strony Celuch Consoulting. Partnerem raportu jest Mazowsze serce Polski.