30 marca br. swoją działalność zainauguruje BIZNESHUB - wydziałowe centrum współpracy z biznesem, które powstało z myślą o nawiązywaniu i umacnianiu współpracy pomiędzy Wydziałem Nauk Ekonomicznych i Zarządzania a przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego oraz wsparciem przedsiębiorczości akademickiej.
Głównym celem działalności centrum jest stworzenie platformy wymiany wiedzy, doświadczeń oraz najlepszych praktyk, które pozwolą na rozwijanie innowacyjnych projektów oraz umacnianie relacji między nauką a biznesem. Działania BIZNESHUBU obejmą szereg inicjatyw mających na celu zwiększenie zainteresowania biznesem wśród studentów i wykładowców oraz realizację projektów badawczych, doradczych i szkoleniowych dla przedsiębiorców.
Trzon centrum stanowi zespół w składzie: dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa, prof. UMK (Prodziekan ds. Nauki i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym), dr Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz, ekspertka ds. usług badawczo-rozwojowych, Barbara Jóźwik (specjalistka ds. wsparcia projektów) oraz Mariusz Lewandowski, koordynujący jego pracę i odpowiedzialny m.in. za kreowanie inicjatyw łączących biznes z nauką. Z BIZNESHUBEM na stałe współpracować będą także przedstawiciele wszystkich Katedr działających na Wydziale.
Uroczystość otwarcia centrum odbędzie się 30 marca br. o godz. 9:30 w sali Rady Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu (ul. Gagarina 13a). Rozpocznie ją sesja networkingowa, w ramach kolejnej edycji „Śniadania biznesowego na WNEiZ”. Część merytoryczną wzbogaci wykład Pawła Nogi, eksperta w zakresie AI, dotyczący wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji pod tym linkiem.
Paweł Noga - od dekady zajmuje się budowaniem zespołów (głównie w branży AI/QA). Posiada doświadczenie w dbaniu o produkty w środowisku korporacyjnym jak i współtworzeniu startupów jak Habana Labs - sprzedana Intelowi za 2 miliardy dolarów. Poza byciem liderem zawodowo zajmuje się przekazywaniem wiedzy i doświadczenia. Jest wielkim fanem sposobu nauczania jaki praktykował Richard Feynman, tak więc jego prelekcje są oparte na praktycznych problemach, pełne anegdotek i niejednokrotnie zawierają proste i naiwne pytania, na które tylko wydaje nam się, że znamy odpowiedzi. Prywatnie fan klocków LEGO.
Więcej informacji o działalności centrum znajduje się na jego dedykowanej stronie internetowej.
dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa, prof. UMK - Prodziekan ds. Nauki i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym, badacz, audytor i konsultant biznesowy. W latach 2016-2021 prezes zarządu uniwersyteckiego spin-offu zajmującego się projektowaniem rozwiązań Business Intelligence dla analityki ekonomicznej. Ekspert w zakresie doskonalenia modeli biznesowych oraz zwiększania efektywności procesów biznesowych poprzez rozwiązania controllingowe. Autorka kilkudziesięciu publikacji dotyczących tych zagadnień. Ma długoletnie doświadczenie w realizacji prac badawczo-wdrożeniowych i usług eksperckich realizowanych na rzecz i we współudziale podmiotów z otoczenia gospodarczego i instytucjonalnego. Przewodniczyła komitetom inwestycyjnym i była członkiem licznych komisji konkursowych w programach dotyczących innowacyjności i przedsiębiorczości. Prywatnie wielbicielka szusowania na nartach, nurkowania oraz bliskich i dalekich podróży.
Mariusz Lewandowski - specjalizuje się w szeroko rozumianej komunikacji marketingowej oraz digital marketingu. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec, konsultant biznesowy. Pełni funkcję Pełnomocnika Dziekana WNEiZ UMK ds. Promocji. Od kilku lat związany z lokalnym środowiskiem start-upowym, organizator cyklicznych spotkań networkingowych dla marketerów i przedstawicieli MSP. Twórca kursu video poświęconego wykorzystaniu serwisu LinkedIn w budowaniu marki osobistej, wydanego przez grupę Helion. Prywatnie fan spędzania czasu na łonie natury i jazdy na rowerze.
dr Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz - doradca biznesowy, broker innowacji, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w obszarach związanych z innowacyjnością, marketingiem, określenia priorytetowych ścieżek komercjalizacji nowych produktów i usług, zaangażowana w transfer innowacyjnych technologii z nauki do praktyki gospodarczej. Praktyk biznesu z bogatym doświadczeniem, pełniła funkcje kierownicze i zarządcze w międzynarodowych korporacjach, wieloletni dyrektor światowej korporacji Sobieski -Belvedere Group, gdzie odpowiadała za strategię rozwoju przedsiębiorstwa oraz całokształt działań z zakresu marketingu. Z sukcesem wprowadziła na międzynarodowe rynki marki alkoholi, które stały się jednymi z najpopularniejszych na świecie. Prywatnie miłośniczka windsurfingu, jogi, entuzjastka psychologii pozytywnej, surrealizmu i muzyki grunge.
Barbara Jóźwik - specjalizuje się w realizacji projektów finansowanych z funduszy strukturalnych UE, w tym w zakresie ich rozliczania. Posiada wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu środków unijnych, przede wszystkim na działania skierowane do studentów, pracowników uczelni, a także dotyczące rozwoju kompetencji osób dorosłych. Realizowała również projekty dotyczące współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. Pasjonatka przekształcania wiedzy ukrytej w jawną. Prywatnie miłośniczka książek Joanny Chmielewskiej i Moniki Szwai.