Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce
Centre for Designing Experiences in Events and Tourism
Centrum zostało utworzone jako Centrum Badań Turystycznych (Centre for Tourism Research) z dniem 1 marca 2016 r. na podstawie Zarządzenia Nr 15 Rektora UMK z dnia 22 lutego 2016 r. jako jednostka organizacyjna Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.
Z dniem 1 października 2019 r. na podstawie Zarządzenia Nr 163 Rektora UMK z dnia 4 listopada 2019 r. zostało przekształcone w uniwersyteckie centrum naukowe nadzorowane przez dziekana WNEiZ.
Z dniem 1 grudnia 2022 r. na podstawie Zarządzenia Nr 173 Rektora UMK z dnia 22 listopada 2022 r. zostało przekształcone w Centrum Projektowania Doświadczeń w Branży Spotkań i Turystyce. Centrum funkcjonuje na podstawie Statutu UMK oraz regulaminu.
Zadania:
1) prowadzenie interdyscyplinarnych badań naukowych w zakresie doświadczeń w turystyce i branży spotkań;
2) świadczenie usług dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych w zakresie:
- opiniowania projektów z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- monitoringu i ewaluacji projektów dotyczących doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- szkolenia menedżerów i pracowników,
- pośredniczenia pomiędzy biznesem i środowiskiem naukowym w nawiązywaniu współpracy oraz realizowaniu projektów;
3) świadczenie usług edukacyjnych polegających na:
- organizowaniu konferencji poświęconych doświadczeniom w turystyce i branży spotkań,
- przygotowaniu książek, artykułów i raportów z badań,
- organizowaniu przez Centrum praktyk studenckich z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań,
- organizowaniu wymiany studentów polskich i zagranicznych w ramach tematów realizowanych przez Centrum,
- tłumaczeniu zagranicznych publikacji poświęconych doświadczeniom w turystyce i branży spotkań,
- konsultacjach dla magistrantów i doktorantów w związku z ich pracami mieszczącymi się w tematyce Centrum;
4) prowadzenie współpracy z instytucjami publicznymi przy realizowaniu badań oraz kampanii społecznych;
5) organizowanie konkursów z zakresu doświadczeń w turystyce i branży spotkań w trzech kategoriach: nauka, dydaktyka, praktyka;
6) aplikowanie o fundusze z Unii Europejskiej i inne potencjalne krajowe i zagraniczne środki finansowe na realizację projektów dotyczących doświadczeń w turystyce i branży spotkań, zwłaszcza w formie projektów badawczych i grantów;
7) wydawanie czasopisma poświęconego doświadczeniom w turystyce i branży spotkań.
Dyrektor: dr hab. Krzysztof Celuch, prof UMK
Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu
e-mail: kceluch@umk.pl