Wydziałowa Rada ds. Jakości Kształcenia
W skład Wydziałowej Rady ds. Jakości Kształcenia (the FESM Council for Teaching Quality) wchodzą: Prodziekan ds. Studentów, Prodziekan ds. Nauki i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym, Wydziałowy Koordynator ds. Jakości Kształcenia, przedstawiciel Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia, przedstawiciel Zespołu ds. Akredytacji AACSB, przedstawiciele nauczycieli akademickich reprezentujących poszczególne kierunkach studiów realizowanych na Wydziale, przedstawiciele studentów oraz przedstawiciel administracji Wydziału.
- dr hab. Ewa Wędrowska, prof. UMK – Przewodnicząca, Wydziałowy Koordynator ds. Jakości Kształcenia
- dr hab. Damian Walczak, prof. UMK – Prodziekan ds. Studenckich i Kształcenia (koordynowanie spraw związanych z jakością w obszarze dydaktyki)
- dr hab. Rafał Haffer, prof. UMK – przedstawiciel Uczelnianej Rady ds. Jakości Kształcenia
- dr Dorota Górecka – przedstawicielka Zespołu ds. Akredytacji AACSB
- prof. dr hab. Maciej Zastempowski
- dr hab. Mariola Piłatowska, prof. UMK
- dr hab. Dorota Grego-Planer, prof. UMK
- dr Michał Buszko
- dr Magdalena Kalińska
- dr Ryszard Lorenczewski
- dr Jarosław Pawłowski
- dr Anna Piotrowska
- dr Łukasz Topolewski
- mgr Barbara Polaszek – przedstawicielka administracji Wydziału
- Julia Wochna – przedstawiciel studentów
- Amelia Rutkowska – przedstawiciel studentów
Wydziałowa Rada ds. Jakości Kształcenia przeprowadza analizę realizacji efektów uczenia się oraz funkcjonowania systemu zapewniania jakości kształcenia na podstawie:
- wyników sesji egzaminacyjnych,
- opinii nauczycieli akademickich,
- raportów z badań oceny zajęć dydaktycznych,
- raportów z oceny realizacji procedur AACSB,
- raportów z badań satysfakcji studentów,
- raportów z badań satysfakcji pracowników,
- raportów z badań losów absolwentów,
- opinii interesariuszy zewnętrznych
- arkuszy hospitacji zajęć dydaktycznych.
Wydziałowa Rada ds. Jakości Kształcenia analizuje też i dokonuje oceny publicznego dostępu do informacji o programach studiów, efektach uczenia się, organizacji i procedurach toku studiów, poziomu naukowego jednostki, zasobów materialnych, w tym infrastruktury dydaktycznej i naukowej oraz doboru kadry prowadzącej i wspierającej proces kształcenia. Na podstawie dokonanych analiz Wydziałowa Rada ds. Jakości Kształcenia opracowuje plan działań doskonalących na każdy kolejny rok akademicki i nadzoruje jego realizację.