Seminaria magisterskie
prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś
1. Zachowania organizacyjne i psychologia zarządzania, np.:
- praca zespołowa i mechanizmy grupowe w organizacji,
- relacje interpersonalne w organizacji,
- psychologiczne narzędzia wpływu i ich wykorzystanie w zarządzaniu,
- komunikacja w organizacji,
- władza i przywództwo w organizacji,
- kultura organizacyjna,
- wpływ kultury narodowej na zachowania ludzi w organizacjach,
- negocjacje w biznesie,
- psychologia zachowań konsumenckich,
- etc.
2. Inne tematy związane z zarządzaniem organizacją, np.
- zarządzanie wiedzą i kapitał intelektualny w organizacji,
- zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji (systemy motywacyjne, oceny pracownicze, system szkoleń…),
- struktury organizacyjne,
- społeczna odpowiedzialność biznesu,
- etc.
Ważna informacja: seminarium jest traktowane jako przedmiot w ramach kierunku Management (Master’s Diploma Seminar 1100-12-M21-0-Semin), ale praca może być pisana zarówno w języku angielskim, jak i polskim.
dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK
- Handel zagraniczny, transakcje handlu zagranicznego, negocjacje handlowe, promocja eksportu.
- Marketing międzynarodowy i globalny. Różnice kulturowe w działaniach marketingowych na wybranych rynkach zagranicznych.
- Marketing ekologiczny.
- Marketing polityczny.
- Marketing internetowy.
- Marketing terytorialny.
- Marketing usług.
- Strategie marketingowe przedsiębiorstw.
dr hab. Dawid Szostek, prof. UMK
- Badanie opinii pracowników na przykładzie przedsiębiorstwa….
- Marketing społeczny na przykładzie kampanii …
- Marketing personalny na przykładzie przedsiębiorstwa …
- Pomiar satysfakcji i lojalności pracowników w przedsiębiorstwie …
- Pomiar satysfakcji i lojalności klientów w przedsiębiorstwie …
- Całościowa identyfikacja przedsiębiorstwa na przykładzie …
- Badanie marketingowe nt … w przedsiębiorstwie …
- Partycypacja pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem na przykładzie…
- Analiza SWOT z wykorzystaniem wywiadów/badań ankietowych dla obszaru powiatu/gminy, etc.
- Kontrproduktywne/patologiczne zachowania w/na przykładzie … (w tym: pracoholizm, kradzieże pracownicze, wypalenie zawodowe, mobbing, etc.)
- ewentualnie swoje propozycje
dr Iwona Escher
- Planowanie oraz realizacja badań marketingowych z zastosowaniem metod ankietowych oraz wywiadu kwestionariuszowego (osobistego, telefonicznego, internetowego). Budowa kwestionariuszy ankietowych i kwestionariuszy wywiadu.
- Planowanie oraz realizacja badań marketingowych z zastosowaniem metod i technik badań jakościowych (wywiady grupowe, pogłębione wywiady indywidualne, obserwacje, techniki projekcyjne).
- Wykorzystanie CAQDAS w analizie danych pozyskiwanych w badaniach jakościowych – dostępne oprogramowania, ich możliwości, plusy i mankamenty ich wykorzystania.
- Polski rynek badań marketingowych – stan, tendencje, aktualne problemy i wyzwania.
- Nowoczesne metody pozyskiwania danych w badaniach marketingowych oparte o wykorzystanie Internetu i technologii mobilnych.
- Marketing w organizacjach komercyjnych i niekomercyjnych, w tym m.in.: zarządzanie marką produktu, rebranding marki, relaunch marki; kształtowanie polityki promocyjnej (reklama, public relations wewnętrzny i zewnętrzny, sponsorowanie, promocja konsumencka i handlowa, promocja osobista); system całościowej identyfikacji organizacji; budowanie i utrzymywanie relacji z klientami; merchandising producenta i merchandising dystrybutorów.
- Wykorzystanie internetu / nowoczesnych mediów / social media w działaniach marketingowych organizacji komercyjnych i niekomercyjnych.
- Rynkowe zachowania konsumentów – charakterystyka, uwarunkowania.
- Cechy współczesnego konsumenta. Konsument w sieci. Screenagers. Konsumenci generacji baby boomers, konsumenci pokolenia X, pokolenia Y, pokolenia Z – odmienności wyznawanych wartości, oczekiwań i zachowań rynkowych (oraz i ich uwarunkowania).
- Współczesne mikro- i megatrendy konsumenckie – uwarunkowania sprzyjające ich powstawaniu, przejawy ich rozwoju, implikacje dla działalności marketingowej przedsiębiorstw.
dr Joanna Petrykowska
- Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem.
- Strategie marketingowe przedsiębiorstw (przemysłowych, handlowych, usługowych, banków i firm ubezpieczeniowych, organizacji non-profit).
- Promocja (public relations, reklama, promocja uzupełniająca – konsumencka i handlowa, promocja osobista).
- Strategie konkurencji.
- Strategia produktowa przedsiębiorstwa.
- Strategia cenowa w przedsiębiorstwie.
- Strategia dystrybucji.
- Marketing w handlu.
- Marketing usług.
- Zachowania nabywców.
- Satysfakcja i lojalność nabywców, programy lojalnościowe.
- Zarządzanie relacjami z klientem – CRM.
- Badania marketingowe (metody, zastosowanie).
- Logistyka, zarządzanie procesami logistycznymi, zarządzanie logistyczne.