Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK
- Informacje ogólne
- Regulamin projektu
- Rekrutacja
- Materiały dla uczestników
- Harmonogram zajęć
- Ogłoszenia
- Kontakt
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Oś priorytetowa: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego
Wartość projektu: 1 367 280,00 zł
Dofinansowanie:
– ze środków UE: 1 152 343,58 zł
– ze środków budżetu państwa: 163 636,42 zł
Wkład własny: 51 300,00 zł
Średnia wartość wsparcia na jednego uczestnika: 4 557,60 zł
Jednostka realizująca projekt: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK (jednostka wiodąca), Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania
Instytucja przyznająca dofinansowanie: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Okres realizacji projektu: 01.08.2017 r. – 31.07.2019 r.
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK poprzez objęcie działaniami projektowymi 300 osób kadry dydaktycznej uczelni w okresie 01.08.2017-31.07.2019.
Grupę docelową projektu stanowią nauczyciele akademiccy zatrudnieni w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w ramach umowy o pracę na stanowisku pracownika dydaktycznego lub naukowo-dydaktycznego (w rozumieniu art. 108 ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym), należący do grupy Młodych pracowników lub Doświadczonych pracowników. Okres zatrudnienia na UMK musi obejmować minimum 1,5 roku od momentu rozpoczęcia udziału w projekcie.
Projekt obejmuje nauczycieli akademickich 13 wydziałów zlokalizowanych w kampusie toruńskim (bez WPiA).
Uczestnicy będą klasyfikowani w projekcie według przynależności do jednej z grup:
a) Młodzi pracownicy – pracownicy posiadający tytuł magistra lub stopień doktora (60% uczestników projektu);
b) Doświadczeni pracownicy – pracownicy posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora.
Podział podyktowany jest charakterem prac wykonywanych przez określoną grupę. Każdej grupie zostaną zaproponowane w ramach kursów inne programy szkoleń, dopasowane do rodzaju prowadzonych zajęć dydaktycznych i wymaganych kompetencji, co pozwoli na efektywne wykorzystanie wsparcia uzyskanego w projekcie w ramach wykonywanej pracy.
Liczba planowanych miejsc: 300
Ścieżka udziału w projekcie:
1) Bilans Kompetencji na wejściu – wskazujący poziom posiadanych kompetencji i weryfikujący indywidualne potrzeby.
2) Udział w maksymalnie dwóch z czterech poniższych kursów dokształcających dotyczących podniesienia kompetencji dydaktycznych w zakresie:
- prowadzenia dydaktyki w języku obcym (Kurs 1),
- innowacyjnych umiejętności dydaktycznych (Kurs 2),
- umiejętności informatycznych (Kurs 3),
- zarządzania informacją (Kurs 4),
zgodnie ze wskazaniem wynikającym z Bilansu Kompetencji na wejściu, przy czym całkowity koszt na Uczestnika nie może przekroczyć 9 000,00 zł.
Obowiązkowy jest udział w jednym z powyższych kursów. Każdy kurs trwa 90 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie jednego semestru, z czego część zajęć odbywa się w formie e-learningu.
Uczestnik ma możliwość udziału w drugim wybranym kursie.
3) Bilans Kompetencji na wyjściu – wskazujący poziom (zmianę) nabytych kompetencji.
4) Wdrożenie nabytych kompetencji w ramach prowadzonych zajęć, mających wymiar min. jednego semestru (zrealizowanego lub rozpoczętego w trakcie realizacji projektu).
Tematyka zajęć w poszczególnych kursach
Kurs |
Młodzi pracownicy (mgr, dr) |
Doświadczeni pracownicy (dr hab., prof.) |
---|---|---|
I. Akademicki język angielski – podnoszenie kompetencji w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym
90 godzin/ grupę |
1. Przygotowanie i przekaz wykładów/zajęć 2. Terminologia języka akademickiego, zastosowanie w praktyce 3. Przygotowanie i przedstawianie prezentacji 4. Kluczowe obszary gramatyczne 5. Słownictwo do debaty naukowej 6. Dodatkowe zagadnienia wskazane przez uczestników Zobacz sylabus (206 KB) Grupy dzielone wydziałami. Kurs prowadzi do osiągnięcia poziomu C1. 120 miejsc (24 grupy x 5 osób) |
|
II. Działania w zakresie kompetencji dotyczących innowacyjnych umiejętności dydaktycznych
90 godzin/ grupę |
1.Innowacyjne metody dydaktyczne (161 KB)
2.Design thinking (155 KB) 3.Nauczanie z wykorzystaniem gier edukacyjnych (163 KB)
100 miejsc (10 grup x 10 osób) |
1. Innowacyjne metody dydaktyczne
2. Nowoczesne metody pracy w grupach, odwrócona klasa, projekt edukacyjny 3. Metody behawioralne, kognitywne i symulacje komputerowe w dydaktyce
60 miejsc (6 grup x 10 osób) |
III. Działania w zakresie kompetencji dotyczących umiejętności informatycznych
90 godzin/ grupę |
1. Zdalne nauczanie w praktyce
2. Tworzenie stron i blogów internetowych, wykorzystanie mediów społ. w dydaktyce 3. Techniki i narzędzia pracy z grafiką, animacją, filmem
80 miejsc (8 grup x 10 osób) |
1. Metodyka kształcenia na odległość
2. Nowoczesne metody tworzenia interaktywnych prezentacji multimedialnych 3. Współczesne systemy informatyczne wspomagające dydaktykę
60 miejsc (6 grup x 10 osób) |
IV. Działania w zakresie kompetencji dotyczących zarządzania informacją
90 godzin/ grupę |
1. Współczesne techniki wyszukiwania, przetwarzania i zarządzania informacją (Sylabus-moduł IV.1 wyszukiwanie (311 KB))
2. Statystyka i eksploracja danych (Sylabus-moduł IV.2 statystyka (234 KB)) 3. Techniki i narzędzia wizualizacji dużych zbiorów danych (Sylabus-moduł IV.3 wizualizacja (275 KB))
30 miejsc (3 grupy x 10 osób) |
1. Współczesne techniki wyszukiwania, przetwarzania i zarządzania informacją (Sylabus-moduł IV.4 wyszukiwanie (312 KB))
2. Przetwarzanie informacji z naukowych baz danych (Sylabus-moduł IV.5 przetwarzanie (280 KB)) 3. Metody i narzędzia prezentowania informacji (Sylabus-moduł IV.6 prezentowanie (235 KB))
20 miejsc (2 grupy x 10 osób) |
Lp. |
Planowany efekt (produkt/rezultat) |
Zakładana wartość |
Liczba pracowników kadry dydaktycznej uczelni objętych wsparciem EFS w zakresie procesu kształcenia |
300 |
|
Liczba osób uczestniczących w szkoleniach krajowych |
300 |
|
Liczba pracowników uczelni, którzy dzięki wsparciu z EFS podnieśli swoje kompetencje dydaktyczne |
270 |
|
Liczba osób objętych szkoleniami z zakresu kompetencji językowych |
120 |
|
Liczba osób, które podniosły kompetencje językowe poprzez udział w szkoleniu z języka obcego na poziomie min. C 1 zgodnie z ESOKJ |
108 |
|
Liczba osób objętych szkoleniami z zakresu innowacyjnych umiejętności dydaktycznych |
160 |
|
Liczba osób, które podniosły kompetencje w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych |
144 |
|
Liczba osób objętych szkoleniami z zakresu umiejętności informatycznych |
140 |
|
Liczba osób objętych szkoleniami/ doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych |
140 |
|
Liczba osób, które podniosły kompetencje w zakresie umiejętności informatycznych |
126 |
|
Liczba osób objętych szkoleniami z zakresu zarządzania informacją |
50 |
|
Liczba osób, które podniosły kompetencje w zakresie zarządzania informacją |
45 |